2008 m. rugpjūčio 7 d., ketvirtadienis

Vienos klaidos keliais (2)

2. Juodųjų šaškė blokuojama laukelyje 26.

J. Bus 1965 (A-II, 228)

36(21),361(7),23(12),19(18),14(22A),9(28B),3(33),25(38),48(42),32 +. A(23),9(22),3(34),25(40),39(45),50 +. B(217),3,14(27),31,46 +.

Matome, kad autorius jau beveik prieš 50 metų turėjo savo stilių, dėl kurio pastaruoju metu susilaukia kritikos. Turiu galvoje ėjimus iki kompozicinių variantų išsišakojimo. Manau, kad šiame etiude būtų galima pridėti dar vieną ėjimą, nes pagal dabartines etiudų taisykles A varianto negalime laikyti kompoziciniu.

A. Pavlov 1968 (A-II, 321)
2(39A),11(43),32,48 +. A(38),19(30B),35(43C),49,21,26,37(22),32 +. B(43),372,49 +. C(42),48,19 +.
Šio etiudo pagrindinis variantas gali būti laikomas mano etiudo, kuris parodytas anksčiau, idėjinis pirmtakas. Reikia pasakyti, kad kuriant etiudus su tam tikra mechanizmo idėja, tokių tolimų idėjinių pirmtakų variacijų sunku išvengti. Tai labai gerai galėsite įsitikinti tolimesnėje apžvalgoje.

A. Tary 1979 (A-III, 241)

34(21A),48(42),32 +. A(42),48,23 +.
Šį etiudą galima laikyti J. Bus etiudo variacija. Be to A variantą vargu ar galima laikyti kompoziciniu.

J. Moser 1941(1938) (A-III, 539)
361(10),5(20),10(25),19(30A),35(43B),49,21,26,37 +. A(43),372,49 +. B(42),48,19 +.
Šio etiudo pagrindinis variantas - dažnai sutinkama variacija pasinaudojant juodosios šaškės blokavimu ir priverstiniu juodosios šaškės ėjimu į daminį laukelį. Šios idėjos autorius, kaip vėliau galėsite įsitikinti, yra Blonde.

P. Faure 1934 (A-III, 541)
16(7A),2(38),30(8),2(43B),16 +. A(39),11(43),32,48 +. B(42),48,19 +.
Šis etiudas yra brokuotas, nes turi neišsprendžiamumą. 16(8)=. (žr. A. Gimbuto Klaidų Antologija, Pirma knyga (psl. 49)). Noriu pažymėti, kad į lygiąsias veda ir (9). Šis variantas šaškių programai yra net paprastesnis, nei A. Gimbuto nurodytas variantas.

Apibendrinant šiuos etiudus reikia pažymėti, kad atsirado daugiau įvairesnių kompozicinių variantų. Tai įrodo ir tas faktas, kad, man dar nenagrinėjus etiudų Antologijoje, pirmas mano sukurtas etiudas buvo būtent su juodųjų šaškės blokavimu laukelyje 26.

3. Juodųjų šaškė blokuojama laukelyje 16.

A. Molimard 1921 (A-II, 302)

361(9),22(13),27(19),18(24),13(29),9(33),4(31AB),26(21C),16(38),10(43),32 +. A(21),16(39),22(31),26(43),31 +. B(39),31,21 +. C(39),261(44),272,50 +.
Pamačius šį etiudą, pirma mintis daugumai kiltu, kad blokavimas bus vykdomas laukelyje 26. Tačiau šis blokavimas tik tarpinis etapas, o blokavimas su dviejų baltųjų šaškių auka vykdomas laukelyje 16. Kilo pagunda - gal galima sujungti šiuos du atvejus, tačiau paieškos nedavė rezultatų. Kaip vėliau pamatysite šią idėja pavyko įgyvendinti V. Muliar, bet kitoje šaškių lentos pusėje.

L. de Rooij 1984 (A-II, 584)

10(24),4(30A),10(33),4(39),272,50(34),44 +. A(11),10(33),15(29),20(34),38(39),49 +.
Originalus pagrindinis variantas, tačiau A variantas neatitinka dabartinę etiudo kompozicinio varianto sampratą.

V. Giliarov 1959 (A-VI, 66)

10(34),30,4(21A),16(39),22(43),31 +. A(39),261(44),272,50 +.
Tai etiudas su "antstatu", kuris reikalingas tik šaškių kiekiui lentoje padidinti.

Apibendrinant šį negausų kiekį etiudų, reikia pasakyti, kad turbūt nėra išnaudotos visos galimybės sukurti etiudus blokuojant laukelyje 16. Jau vien tai, kad nėra nei vieno etiudo su baltųjų šaškių dama pradinėje padėtyje, verčia susimąstyti. Taip pat reikia pabrėžti, kad visų trijų etiudų pagrindiniai variantai yra originalūs.

Komentarų nėra: